Képesség-és készségfelmérés
Képesség-és készség felmérés
Amennyiben a szülőnek gyermekével kapcsolatban kérdései, kétségei merülnek fel, és ez még az iskolába kerülés időpontját is érinti, úgy a hivatalos óvodai és a Szakszolgálatoknál zajló iskolaérerttségi vizsgálat mellett kínáljuk a képességek, készségek felmérését Szakembereink együttműködő és egymást kiegészítő tevékenységének igénybe vételével.
Szakembereink felkészültek arra, hogy egyes részterületeken (pl. mozgásfejlettség, szociális érettség, nyelvi készségek aktuális állapota…) terén alaposabb, kiterjedtebb vizsgálatokat végezzenek el a kétségek eloszlatása érdekében.
Keressen minket, ha 5-6,5 éves korú gyermekénél az alábbiak közül legalább három jelenséggel találkozik tevékenységei, viselkedése, teljesítményei megfigyelésekor:
esetlen, összerendezetlen mozgás
(pl.: nehézségei vannak a kétkerekű biciklizéssel, a hinta hajtásával, egyensúlyérzék)
nem szívesen rajzol
(embert a legkevésbé...), ceruzafogása szabálytalan, görcsös, esetleg túlságosan laza,
apró tárgyakkal nehezen tevékenykedik, nehézséget okoz neki a 24-36 db-os puzzle kirakása
izgés-mozgás, motoros nyugtalanság,
kapkodás, indokolatlan rohangálás, egyéb tevékenységeknél is kísérő mozgások (pl. akkor is matat valamin, mikor mesét hallgat)….
nem egyértelműen dőlt még el, hogy melyik kezét részesíti előnyben eszközhasználatkor (ceruza, evőeszköz, fésű, fogkefe, kiskalapács…), illetve ösztönös mozgásoknál (fejvakarás, integetés,…)
rövid időre fenntartható és/vagy könnyen terelődő figyelem
nehezen tájékozódik térben és időben,
nehezen alkalmazkodik elvont struktúrákhoz (szabályokhoz nehezen tartja magát bármilyen típusú játék közben, nem ismeri a napokat, vagy ha igen, csak mechanikusan sorolja őket, nehezen értelmez időbeli/ térbeli viszonyokra utaló kifejezéseket – holnap, „alól”, „mielőtt”, közé”), nem tudja az aktuális évszakot megnevezni, …
beszédére nyelvtani szabályok helytelen alkalmazása, furcsa, vagy hiányos szókincs jellemző,
nem szereti a meséket, verseket hallgatni, a verseket nehezen tanulja meg, beszédhibás, akár logopédiai fejlesztés mellett is nehezen javulnak a hangjai, nem mindig érti amit mondanak neki, többször kell valamit elmondani neki
számfogalma 5-ös körben még nem alakult ki
biztonsággal (ránézésre nem „vágja rá”, hogy mennyi cukrot lát az asztalon (3), mennyit mutat a dobókocka oldala (5), nem tudja hány virág van a vázában (4)…), legfeljebb mechanikusan számlál, esetleg még az ujjait is nyitogatja hozzá, hogy 1-10-ig elszámláljon
a gyermeről alkotott összképe, véleménye a környezete felnőtt tagjaitól ellentmondásos
(valaki mindig „emlegeti valamilyennek”, minősíti a gyermeket)